Wprowadzenie w grupie maluszków innowacji pedagogicznej

,,Przez zabawę do czytania”


W grupie dzieci 3, 4 – letnich realizowana jest innowacja pedagogiczna ,,Przez zabawę do czytania” opracowana w oparciu o metodę dr Ireny Majchrzak. Kluczowe w stosowaniu metody odimiennej jest indywidualne podejście do każdego dziecka. Kształcenie sztuki czytania z pełnym rozumieniem tekstu rozpoczyna się już z dziećmi trzyletnimi. Nauczyciel prowadząc zabawy i gry prowokuje dziecko do odkrywania na drodze samodzielnego rozumowania logiki alfabetycznego szyfru. Początkiem jest imię dziecka, które staje się słowem otwierającym świat pisma. Innowację opracowała Pani Iwona Kępczyńska.

 

 

01

02

03

04


Starszaki utrwalają zasady bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię


Dnia 7 września b. r. dzieci z grupy 5, 6 – latków przypomniały sobie zasady bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię oraz wykonały pracę plastyczną –sygnalizator świetlny.

 

01

02

03

04

 

Maluszki na spacerze


Dnia 8 września 2020 roku dzieci z grupy najmłodszej wybrały się na spacer wokół przedszkola.

 

received 1217986585247650

received 2730484303862977

 

Zajęcia z wykorzystaniem sprzętu multimedialnego


Dnia 14 września b. r. dzieci z grupy integracyjnej 5, 6 – latków z pomocą sprzętu multimedialnego poznały przygody Apolejki i królewicza, który po wypiciu zaczarowanej wody zamienił się w osiołka. Po wielu przygodach osiołek przybrał ponownie postać królewicza, a stało się to po zjedzeniu przez niego zaczarowanego jabłka. Bajka zachęcała dzieci do jedzenia owoców, które później miały możliwość skosztować.

 

01

02

03

04


Kodowanie w grupie integracyjnej 5, 6 – latków


Dnia 15 września 2020 roku dzieci z grupy integracyjnej 5, 6 – latków rozpoczęły zajęcia od kodowania na macie. Starszaki musiały zakodować kolory i kształty figur geometrycznych według kodu zaproponowanego przez nauczyciela. Dzieci świetnie sobie poradziły z zadaniami na macie. Następnie podobne ćwiczenia wykonały bezbłędnie w kartach pracy.

 

01

02

03

04

 

Dzień Kropki w grupie 4, 5 – latków


W dniu 15 września b. r. obchodzimy Międzynarodowy Dzień Kropki, czyli The Dot Day. Dzieci z grupy 4, 5 – latków włączyły się w obchody tego dnia, który jednocześnie jest świętem kreatywności, odwagi i zabawy. Jego celem jest pomoc dzieciom w odkrywaniu własnych talentów, poznaniu mocnych stron i wyrabianiu wiary we własne siły.

Obchody Dnia Kropki rozpoczęliśmy od wysłuchania opowiadania opartego na książce Petera H. Reynoldsa pt.: „Kropka”. Przedszkolaki poznały historię pewnej dziewczynki o imieniu Vashti, która dzięki nauczycielce plastyki odkryła swoje zdolności plastyczne.

Następnie dzieci odszukiwały ukryte w sali kolorowe kropki, a potem podczas zabawy ruchowej na przerwę w muzyce musiały stworzyć w parach kropkę z dwóch połówek koła.

Potem przedszkolaki wykonały pracę plastyczną pt.: „Kropka”. Każde dziecko otrzymało kartkę z namalowaną na środku kropką i za pomocą farb plakatowych, kredek, patyczków do uszu oraz pędzli wykonanych ze spinaczy do bielizny złączonych z kulkami waty malowały lub stemplowały na swojej kartce kropki tworząc galerię niezwykłych obrazów.

Zajęcie przygotowała i poprowadziła Pani Monika Opatrzyk.

 

01

02

03

04

 

Święto Kropki w grupie 5, 6 – latków


Dnia 15 września 2020 roku dzieci z grupy 5, 6 – latków również obchodziły Dzień Kropki. Przedszkolaki wykazały się wyobraźnią i pomysłowością tworząc z kropek niezwykłe obrazy.

 

 

01

02

03

04


Kodowanie w grupie 5, 6 – latków
 


W dniu 17 września b. r. w grupie 5,6 – latków odbyły się zajęcia z kodowania. Dzieci potrafiły odczytać położenie przedmiotu przy pomocy jego współrzędnych oraz poprawnie kodowały drogę dla robota.

 

01

02

03

04

 

 


Dzień Przedszkolaka

W dniu 18 września 2020 roku dzieci z grypy 3, 4 – latków i grupy integracyjnej 5, 6 – latków obchodziły Dzień Przedszkolaka, który wypada 20 września.  Święto to zostało ustanowione uchwałą Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej dnia 13 września 2013 roku dla podkreślenia roli edukacji przedszkolnej w rozwoju i wychowaniu dziecka.


 

 

01

02

03

04



Dzień Przedszkolaka

W dniu 21 września bieżącego roku dzieci z grupy 4, 5 – latków i 5, 6 – latków obchodziły Dzień Przedszkolaka. Na przedszkolaki czekało wiele atrakcji oraz zadań do wykonania.

 

 

01

02

03

04

 

Zapoznanie z literą A, a w grupie 5, 6 – latków

Dnia 22 września 2020 roku dzieci z grupy 5, 6 – latków na zajęciach poznały literę A, a małą i wielką, pisaną oraz drukowaną. Dzieci rzucały kostką i tworzyły wyrazy zaczynające się na wyrzuconą literę, dzieliły wyrazy na sylaby i głoski oraz przeliczały liczbę sylab i głosek w wyrazie.

 

01

02

03

04

 


Maluszki poznają zasady walki z koronawirusem

W celu zrozumienia obecnej sytuacji związanej z pandemią koronawirusa dzieci z grupy najmłodszej w dniu 24 września bieżącego roku obejrzały bajkę o koronawirusie. Ponadto wysłuchały piosenki pt.: „Przegoń wirusa”.  Przedszkolaki dowiedziały się, że bardzo ważne w zapobieganiu zakażeniem koronawirusa jest częste i dokładne mycie rąk mydłem z wodą oraz unikanie dotykania twarzy brudnymi rękoma. Konieczne jest zakrywanie buzi podczas kichania lub kaszlu. Na koniec zajęcia dzieci kolorowały koronawirusa.

 

 

01

02

03

04


Próbna ewakuacja

Dnia 24 września 2020 roku o godz. 10.00 dzieci ze wszystkich grup przedszkolnych wraz z całym personelem przedszkola brały udział w próbnej ewakuacji.

 

01

02

03

04

 

Utrwalanie informacji o koronawirusie

W dniu 25 września bieżącego roku dzieci z trzech najstarszych grup naszego przedszkola obejrzały bajkę pt.: „Koronawirus” i wysłuchały piosenki o wirusach. Przypomniały sobie zasady skutecznego mycia rąk oraz przestrzegania zasad higienicznych. Ponadto obejrzały historyjkę obrazkową mówiącą jak należy unikać zagrożenia zarażenia się koronawirusem. Średniaki z grupy 4, 5 – latków kolorowały kredkami obrazki mówiące o tym, że koronawirus boi się mydła.

 

01

02

03

04

 

Pierwsze zajęcie z kodowania w grupie integracyjnej 5, 6 – latków

Dnia 28 września 2020 roku dzieci z grupy integracyjnej 5, 6 – latków uczyły się kodowania. Przedszkolaki miały wprowadzenie do pracy na dużej macie. Bardzo podobała im się zabawa w kodowanie.

 

01

06

11

12

 

Zajęcie z kodowania w grupie integracyjnej 5, 6 – latków

Dnia 29 września bieżącego roku w grupie integracyjnej 5, 6 – latków odbyły się już drugie zajęcia związane z kodowaniem oraz wyzwaniem CodeWeek. Dzieci odczytywały rytmiczny kod i miały możliwość samodzielnego konstruowania tego kodu do linii melodycznej.

 

02

02

03

04


Improwizacje ruchowe przy muzyce poważnej w grupie 3, 4 – latków

W dniu 30 września 2020 roku dzieci z najmłodszej grupy miały możliwość poznania utworu muzyki klasycznej. Maluszki wysłuchały fragmentu III części koncertu Antoniego Vivaldiego z cyklu „Cztery pory roku” zatytułowanego „Jesień: Polowanie Allegro”. Następnie dzieci zamieniły się w orkiestrę grającą na różnych instrumentach tak jak wskazywała batuta dyrygenta.

Na koniec otrzymały bibułę i zamieniły się w listki tańczące na wietrze do poznanego utworu.

 

01

02

 

CodeWeek w grupach 5, 6 – latków

Dnia 30 września bieżącego roku dzieci z dwóch najstarszych grup naszego przedszkola brały udział w pierwszych zajęciach w ramach CodeWeek.

Starszaki z grupy 5,6 – latków wykonały zadanie polegające na przekładaniu kolorowych kubeczków z kolorowych wież do momentu osiągnięcia pięciu jednokolorowych wież.

Dzieci z grupy integracyjnej 5,6 – latków w ramach CodeWeek układały sudoku z kolorowych kubków.

Zajęcia dzieciom bardzo podobały się.

01

02

03

06

 

Dzień Chłopca

W dniu 30 września 2020 roku w każdej z grup odbył się Dzień Chłopca, któremu towarzyszyły zabawy oraz skromny poczęstunek.

01

02

03

04
scroll back to top
  Free joomla layouts, reseller hosting.

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Dowiedz sie wiecej o celu ich uzywania i zmianie ustawien cookie w przegladarce. Korzystajac ze strony wyrazasz zgode na uzywanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przegladarki. Wiecej znajdziesz w Polityce Prywatnosci.

Akceptuje pliki cookie na tej stronie.

EU Cookie Directive Module Information